Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχ/σεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων ηλικίας 30-49 ετών



Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η με Αριθμ. 56516/1324 εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας με θέμα «Τροποποίηση της 37348/619/6.11.2017 κοινής υπουργικής απόφασης με θέμα «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση15.000 ανέργων, ηλικίας 30-49 ετών» (Β' 3997), όπως έχει τροποποιηθεί με τη με αριθμ. 32874/744/13.6.2018 υπουργική απόφαση (Β' 2363)».

Σύμφωνα με την παρουσα εγκύκλιο, τροποποιείται η με αριθμ. 37348/619/06.11.2017 κοινής υπουργικής απόφασης με θέμα «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων ηλικίας 30-49 ετών» (Β' 3997), όπως έχει τροποποιηθεί με τη με αριθμ. 32874/744/13.6.2018 υπουργική απόφαση (Β' 2363), ως εξής:

Το άρθρο 8 αντικαθίσταται ως εξής:

Άρθρο 8 Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης - επαληθεύσεις - υποβολή αντιρρήσεων

1. Μετά τη λήξη κάθε διμήνου απασχόλησης, η επιχείρηση υποβάλλει εντός ενενήντα (90) ημερών αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά για καταβολή της επιχορήγησης, στο Γραφείο Απασχόλησης του ΚΠΑ2 της έδρας ή του υποκαταστήματος όπου απασχολείται ο επιχορηγούμενος εργαζόμενος.

2. Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά τριάντα (30) ημέρες, ύστερα από αίτηση της επιχείρησης και έκδοση σχετικής απόφασης του προϊσταμένου του ΚΠΑ2.

3. Τα δικαιολογητικά που υποβάλλει η επιχείρηση είναι τα εξής:

α. έντυπη κατάσταση (έντυπο Β) η οποία περιλαμβάνει τις τρέχουσες μισθολογικές καταστάσεις και την ανάλυση των εργοδοτικών εισφορών με τα ακόλουθα στοιχεία:

αα. το ονοματεπώνυμο των επιχορηγουμένων βάσει του προγράμματος,

αβ. τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α) και Α.Μ.Ε.Φ.Κ.Α. επιχορηγουμένων,

αγ. την ημερομηνία πρόσληψής τους,

αδ. την ημερομηνία γέννησής τους,

αε. τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,

αστ. το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούνται οι εργαζόμενοι το οποίο δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο από τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό ή ημερομίσθιο, και

αζ. στήλη της υπεύθυνης δήλωσης με τις υπογραφές των επιχορηγουμένων ότι απασχολήθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση,

β. παραστατικά/αποδεικτικά πληρωμής μισθοδοσίας των επιχορηγουμένων για το αιτούμενο χρονικό διάστημα σύμφωνα με την παρ. 10 του αρθρ. 38 του v. 4387/2016 (A' 85) και τη με αριθ. οικ. 22528/430/2017 (Β΄ 1721) υπουργική απόφαση.

γ. Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (Α.Π.Δ.), οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, με συνημμένη υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή. Ειδικότερα στην πρώτη υποβολή των Α.Π.Δ. υποβάλλονται και οι Α.Π.Δ του τριμήνου που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα,

δ. παραστατικά καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για το ελεγχόμενο χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση ρύθμισης οφειλών προς τον ΕΦΚΑ ή το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ), η επιχείρηση προσκομίζει τη ρύθμιση, η οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνει το ελεγχόμενο χρονικό διάστημα, και οι δόσεις να καταβάλλονται κανονικά. Εάν κριθεί απαραίτητο, τα ανωτέρω στοιχεία διασταυρώνονται με τον ΕΦΚΑ ή το ΕΤΕΑΕΠ,

ε. αντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης με λογαριασμό ΙΒΑΝ, στο οποίο εμφανίζεται η επωνυμία/ονοματεπώνυμο της επιχείρησης - εργοδότη (μόνο κατά την πρώτη αίτηση καταβολής της επιχορήγησης), και

στ. υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (μόνο κατά την πρώτη αίτηση καταβολής της επιχορήγησης).

4. Τα ανωτέρω υποβάλλονται και για το χρονικό διάστημα της δέσμευσης πλην της έντυπης κατάστασης (έντυπο Β).

5. Τα έντυπα Ε3 Ενιαίο Έντυπο Αναγγελίας Πρόσληψης (Ε3 Αναγγελία Πρόσληψης και Ε4 Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού Νέας Πρόσληψης) και Ε4 (Πίνακας Προσωπικού) αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από το ΚΠΑ2 μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) ΕΡΓΑΝΗ.

6. Μετά την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, το Γραφείο Απασχόλησης του ΚΠΑ2 προβαίνει αμελλητί σε διοικητική επαλήθευση των δικαιολογητικών που έχουν υποβληθεί με το αίτημα της δικαιούχου επιχείρησης. Μετά το πέρας της επαλήθευσης συντάσσεται έκθεση διοικητικής επαλήθευσης και ενημερώνεται σχετικά η επιχείρηση. Στη συνέχεια ο προϊστάμενος του ΚΠΑ2 προβαίνει στην έκδοση σχετικής απόφασης (έγκρισης ή απόρριψης καταβολής επιχορήγησης).

7. Εάν απορριφθεί η αξίωση για το αιτούμενο χρονικό διάστημα, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αίτησης ή και των δικαιολογητικών, ο προϊστάμενος του ΚΠΑ2 με απόφαση του προβαίνει στη μη καταβολή του συγκεκριμένου ποσού.

8. Για την αποτελεσματική παρακολούθηση της υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, διενεργούνται τουλάχιστον δύο επιτόπιες επαληθεύσεις.

9. Οι επιτόπιες επαληθεύσεις διενεργούνται από ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ στην έδρα ή στο υποκατάστημα της επιχείρησης όπου απασχολείται ο επιχορηγούμενος εργαζόμενος καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος και σε οποιαδήποτε στάδιο υλοποίησης του. Επιτόπιες επαληθεύσεις διενεργούνται και για το δεσμευόμενο, μη επιχορηγούμενο προσωπικό της επιχείρησης.

10. Επιπλέον επιτόπιες επαληθεύσεις (πέραν των δύο) δύνανται να διενεργηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος (επιχορήγηση και δέσμευση), όταν κρίνεται αναγκαίο, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος.

11. Για τις επαληθεύσεις λαμβάνονται υπόψη το ισχύον, εθνικό και ενωσιακό, πλαίσιο καθώς και η πρόσκληση.

12. Μετά το πέρας της κάθε επαλήθευσης συντάσσεται έκθεση επιτόπιας επαλήθευσης και ενημερώνεται σχετικά η επιχείρηση.

13. Τα αρμόδια τμήματα διοικητικών υπηρεσιών των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων αναθέτουν τους ελέγχους, σύμφωνα με τη με αριθμ. 1952/39/15.07.2016 απόφαση του Δ.Σ. όπως ισχύει, σε ελεγκτές υπαλλήλους προκειμένου να διαπιστωθεί αν η επιχείρηση τηρεί τους όρους του προγράμματος (ενδεικτικά: λειτουργία της επιχείρησης, απασχόληση του επιχορηγούμενου και μη προσωπικού).

14. Οι επαληθεύσεις του προγράμματος διενεργούνται από ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

15. Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

α. να διατηρούν τα σχετικά παραστατικά σε διακριτό φάκελο προκειμένου να ελέγχονται από τους ελεγκτές υπαλλήλους και να διαπιστώνεται η τήρηση ή μη των όρων του προγράμματος,

β. να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4144/2013,

γ. να αποδέχονται όλους τους προβλεπόμενους από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παροχή σε αυτά όλων των δικαιολογητικών στοιχείων που ζητούνται, και

δ. να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα για τουλάχιστον δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης της τελευταίας ενίσχυσης δυνάμει του καθεστώτος de minimis (Καν. 1407/2013).

16. Όταν κατά την επαλήθευση (επιτόπια ή διοικητική) διαπιστώνεται παρατυπία, αυτή καταγράφεται στη σχετική έκθεση επαλήθευσης που συντάσσεται από τους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ με κατάλληλη τεκμηρίωση και αναφορά των διατάξεων που παραβιάστηκαν.

17. Η επιχείρηση δύναται να υποβάλει αντιρρήσεις επί της έκθεσης επιτόπιας ή διοικητικής επαλήθευσης εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την παραλαβή. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται αμελλητί από τον προϊστάμενο του ΚΠΑ2 ο οποίος εκδίδει σχετική απόφαση.

18. Εάν γίνουν δεκτές οι αντιρρήσεις, ο προϊστάμενος του ΚΠΑ2 εκδίδει σχετική απόφαση αποδοχής των αντιρρήσεων. Εάν η επιχείρηση δεν υποβάλει εμπρόθεσμα αντιρρήσεις ή δεν γίνουν αποδεκτές, ο προϊστάμενος του ΚΠΑ2 εκδίδει σχετική απόφαση (ενδεικτικά: ανάκληση, διακοπή με αναζήτηση, απόρριψη αξίωσης για καταβολή της επιχορήγησης, κτλ), η οποία κοινοποιείται στην επιχείρηση. Κατά της απόφασης, η επιχείρηση δύναται να υποβάλει ένσταση εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της ενώπιον της Επιτροπής Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών (απόφαση ΔΣ: 635/8.3.2016, Β' 1708, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει).

Κατά τα λοιπά ισχύει η με αριθμ. 37348/619/06.11.2017 κοινή υπουργική απόφαση (Β' 3997), όπως έχει τροποποιηθεί με τη με αριθμ. 32874/744/13-6-2018 υπουργική απόφαση (Β' 2363).

Δείτε την εγκύκλιο με Αριθμ. 56516/1324/2018 εδώ.

Πηγή: www.e-forologia.gr


Επίκαιρα

           

   
Κλήση Skype

Λογιστικό φοροτεχνικό γραφείο
Diekperaiono


Στόχος του λογιστικού μας γραφείου, είναι να βρισκόμαστε πάντα δίπλα σας και να συμβάλλουμε στη βέλτιστη απόδοση της επιχείρησης σας, προσφέροντας ασφάλεια και σιγουριά σε σας και τους συνεργάτες σας.

Με πλήρη γνώση της φορολογικής νομοθεσίας και μακρά εμπειρία σε όλα τα λογιστικά – φοροτεχνικά θέματα, θέλουμε να είμαστε δίπλα σας μέσα από την παροχή λογιστικών-φοροτεχνικών υπηρεσιών, καθώς και υπηρεσιών διεκπεραιώσεων. Η εμπειρία, η όρεξη και η διάθεση μας για άμεση και υπεύθυνη υποστήριξη, είναι τα στοιχεία που χρειάζεστε για την σίγουρη επιτυχία της επιχείρηση σας.

Η άριστη συνεργασία με τους πελάτες μας και η ολοκληρωμένη κάλυψη σε όλα τα λογιστικά και φοροτεχνικά θέματα που τους απασχολούν, μας δίνουν δύναμη, όρεξη και όραμα για σίγουρη επιτυχία στην ανάπτυξη της επιχείρησης σας.

Συνεχής, λεπτομερή ενημέρωση και εκπαίδευση, είναι τα όπλα μας για την υποστήριξή σας, καθώς και τεκμηριωμένη πληροφόρηση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία. Μάθετε πρώτοι όλες τις νέες αλλαγές σε λογιστικά και φορολογικά θέματα ώστε να μπορείτε να «κοιμάστε» ήσυχοι!

Το γραφείο μας θα είναι πάντα δίπλα σας για την πιο έγκυρη, σίγουρη και νόμιμη λύση τους!

Το λογιστικό μας γραφείο απευθύνεται σε όλους τους κατοίκους Θεσσαλονίκης, αλλά και σε όσους κατοικούν εκτός Θεσσαλονίκης και επιβάλλεται να εξυπηρετηθούν από κάποια δημόσια υπηρεσία που βρίσκεται στη συμπρωτεύουσα.

Η δίψα για εργασία, οι ρυθμοί στους οποίους όλοι ζούμε, η γραφειοκρατία αλλά και η ανάγκη για να διευκολύνουμε την καθημερινότητα του πολίτη ήταν οι σπουδαιότεροι λόγοι που μας ενέπνευσαν την ιδέα της παρούσας ιστοσελίδας.

Μέχρι σήμερα συνηθίζεται:

  • Οι σκληρά εργαζόμενοι πολίτες του ιδιωτικού αλλά και του δημοσίου τομέα να αναλώνουν το χρόνο και τα μεροκάματα αδείας από την εργασία τους στις ουρές.
  • Οι πολύτεκνες μητέρες να κλέβουν τον πολύτιμο χρόνο τους από την οικογένεια τους και να τον αναλώνουν στις ουρές.
  • Οι άνεργοι αντί να ξοδεύουν το χρόνο τους αναζητώντας εργασία να τον αναλώνουν στις ουρές.
  • Οι συνταξιούχοι, οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας που θα έπρεπε να απολαμβάνουν την οικογένεια τους και να φροντίζουν την υγεία τους να περνούν ώρες ατελείωτες στις ουρές.
  • Και τέλος ακόμη χειρότερα άνθρωποι με αναπηρίες που ήδη έχουν χάσει μέρος της υγείας τους να πρέπει επίσης να περιμένουν στις ουρές.

Δίνοντας ένα τέλος στην ταλαιπωρία σας, αναλαμβάνουμε με το ελάχιστο δυνατό κόστος τη διεκπεραίωση εργασιών μεταξύ πολίτη και δημοσίων υπηρεσιών.

Επισημαίνουμε ότι ουδεμία σχέση έχουμε με τους δημόσιους φορείς, πρόκειται για μια καθαρά ιδιωτική επιχειρηματική πρωτοβουλία από πιστοποιημένο λογιστή φοροτεχνικό ο οποίος εγγυάται για την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.